Verkkokaupan osto- ja toimitusehdot

Osto- ja toimitusehdot

1. Yleistä
2. Hinnat ja maksaminen
3. Toimitukset
4. Viivästykset
5. Tilauksen peruuntuminen
6. Peruuttamisoikeus ja palautus
7. Noutamatta jääneet paketit
8. Reklamaatio

1. Yleistä

Brik toimittaa tuotteita ainoastaan Suomeen.

Otamme vastaan ainoastaan verkossa tehtyjä tilauksia. Voit kuitenkin aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme, jos sinulla on kysyttävää tilauksestasi tai tarvitset apua tilauksen tekemisessä.

Kaikki tiedotteet tilaustasi koskien lähetetään sähköpostitse, joten seuraathan aktiivisesti sähköpostiasi, kun olet tehnyt tilauksen kauttamme. Tarkista myös roskapostikansio.

Brik ei vastaa mahdollisista viivästyksistä, teknisistä virheistä, kirjan ilmestymisajan muuttumisesta tai virheistä artikkelitiedoissa. Pidätämme myös oikeuden kaupan peruuttamiseen, jos tuote on loppunut.

2. Hinnat ja maksaminen

Hinnat ovat ilmoitettu euroissa ja sisältävät arvonlisäveron. Kirjojen arvonlisävero on 10%. Muiden tuotteiden arvonlisävero on 24%.

Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin ilman ennakkoilmoitusta. Hinnat saattavat muuttua ylös- tai alaspäin, mutta asiakkaalle on voimassa tilaushetkellä ilmoitettu hinta.

Verkkokaupan maksuvälittäjänä toimii Visma Pay (Visma Payments Oy, y-tunnus 2486559-4), joka on rekisteröity Finanssivalvonnan ylläpitämään maksulaitosrekisteriin. Maksamiseen siirrytään Visma Payn verkkopalvelun kautta ja tiliotteella ja laskulla maksun saajana näkyy Visma Pay tai Visma Payments Oy. Visma Pay välittää maksut verkkokauppiaalle.

Maksaminen on turvallista, sillä kaikki maksutapahtumaa koskevat tiedot välitetään salattua yhteyttä käyttäen niin ettei kukaan ulkopuolinen taho näe maksutapahtuman tietoja. Kauppa syntyy verkkokaupan asiakkaan ja verkkokaupan välille. Verkkokaupan vastuulla ovat kaikki kauppaan liittyvät velvoitteet. Lue lisää Visma Paysta: https://www.visma.fi/vismapay/ Maksutavat Visma Pay -palvelun kautta voit maksaa verkkopankkitunnuksilla, lompakolla, maksukorteilla (credit/debit), laskulla tai osamaksulla.

Käytettävissä ovat seuraavat maksutavat: Osuuspankki, Nordea, Danske Bank, Oma Säästöpankki, Säästöpankki, Aktia, Paikallisosuuspankit, S-Pankki, Handelsbanken, Ålandsbanken, MobilePay, Masterpass, Pivo, Visa-, Visa Debit-, Visa Electron-, MasterCard- ja Debit MasterCard -kortit, sekä Jousto, Alisa Lasku ja Alisa Yrityslasku.

Lisätietoja Alisa Yrityslaskuun liittyen löydät osoitteesta: https://www.alisapankki.fi/

Visma Pay -maksupalvelun yhteystiedot Visma Payments Oy (Y-tunnus 2486559-4) Sähköposti: helpdesk@vismapay.com Puhelin: 09 315 42 037 (arkisin klo 9-16) Postiosoite: Brahenkatu 4, 53100 Lappeenranta

3. Toimitukset

Tilaukset lähetetään pääsääntöisesti viimeistään viikon sisällä tilauksesta postipakettina.
Mahdollinen postitusaika lasketaan tämän päälle.

4. Viivästykset

Teemme parhaamme toimittaaksemme tuotteet asiakkaillemme niin nopeasti kuin
mahdollista, mutta valitettavasti joskus toimituksissa tulee viivästyksiä. Tästä syystä
emme voi taata, että tilaus on perillä tiettynä päivänä. Pidätämme oikeuden perua
tilauksen, mikäli tuotteen saatavuudessa tai tilauksen maksussa on esiintynyt ongelmia.

Odottamattomissa tilanteissa (Force Majeure) kuten sota, luonnonmullistus, lakko, tulipalo
ja puuttuvat toimitukset alihankkijoilta ei Brik vastaa viivästyksistä.

5. Tilauksen peruuntuminen

Emme voi taata toimitusta tiettynä päivänä ja varaamme oikeuden myös kaupan
perumiseen. Jos tuotteita ei enää ole saatavilla, se peruuntuu tilauksestasi eikä sitä
toimiteta myöhempänä ajankohtana. Tilauksen peruuntuessa asiakkaalle lähetetään
sähköpostitse tieto asiasta.

6. Peruuttamisoikeus ja palautus

Kuluttajalla on aina 28 päivän peruuttamisoikeus (lasketaan tilatun tavaran tai viimeisen
tavaraerän vastaanottamisesta). Jos haluat peruuttaa kaupan, pitää sinun ilmoittaa meille
asiasta 28 päivän sisällä tilauksen vastaanottamisesta. Tavara on palautettava
viimeistään 28 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen tekemisestä samassa kunnossa,
kuin se oli vastaanottohetkellä.

Yrityksillä ja julkisyhteisöillä ei ole peruuttamis- ja palautusoikeutta.

Peruuttamisoikeus ei koske:

  • Ladattavia tuotteita koska niitä ei voi luonteensa vuoksi palauttaa
  • Peruuttamisoikeus ei koske viallisia tai virheellisiä tavaroita, tällöin kyseessä on
    reklamaatio.

Kun palautat käyttämättömän tavaran 28 päivän sisällä peruuttamisilmoituksen
tekemisestä maksamme takaisin maksamasi summan kokonaisuudessaan.

Voit palauttaa tuotteet samassa pakkauksessa, jossa lähetys saapui sinulle. Jos olet
ehtinyt hävittää pakkauksen, voit lähettää palautuksen hyvin myös muussa pakkauksessa
– tärkeintä on, että paketoit palautuksen hyvin. Liitä palautuksen mukaan laskunumero,
jotta tiedämme, mitä tilausta palautuksesi koskee. Säästä palautuskuitti, jotta voit
tarvittaessa näyttää toteen, että tavara on palautettu määräajassa.

HUOM! Meillä ei ole sopimusnumeroa palautuksille. Kun palautat tuotteen tulee sinun
asiakkaana itse maksaa palautuksen rahti. Palautukset tulee lähettää Postin kautta.
Palautuksen hinta määräytyy Postin hinnaston mukaisesti, lähetyksen koon ja painon
mukaan. Postin toimipiste auttaa sinua tarvittaessa valitsemaan oikean vaihtoehdon.

7. Noutamatta jääneet paketit

Mikäli tilausta ei noudeta noutopisteeltä säilytysajan puitteissa, palautuu tilaus meille
takaisin automaattisesti ja veloitamme tästä 14 euron kulun. Peruuttamisoikeus ei koske
noutamatta jääneitä ja siitä syystä meille palautuneita paketteja.

8. Reklamaatio

Asiakkaan tulee aina tilauksen vastaanotettuaan tarkistaa, että tuote on ehjä. Reklamaatio
tehdään sähköpostitse osoitteeseen info@brik.fi. Pidätämme oikeuden ensisijaisesti
oikaista vian tai virheen esimerkiksi uudella tuotteella. Reklamaatio on tehtävä
kohtuullisessa ajassa vian havaitsemisen jälkeen.