Lähikoulutus

Tuotepäällikön asiakas- ja myyntitaitojen tehovalmennus (2pv)

Koulutuspaikka:
Life Science Center, Keilaranta 10-18, Espoo.

Ilmoittaudu koulutukseen

Positiivisella myyntiasenteella ja -taidolla varustettu tuotepäällikkö on merkittävä, mutta liian usein vajaakäytetty, voimavara myynnissä. Erityisesti tuotepäälliköille kehitetyssä valmennuksessamme keskitymme myynti- ja asiakastaitojen vahvistamiseen.

Kaksipäiväinen tehovalmennus antaa osallistujille valmiudet hyödyntää asiantuntijuuttaan täysimääräisesti asiakastyön ja kaupanteon tukena. Valmennus on suun­ni­teltu kaikille tuotepäälliköille toimia­lasta riip­pu­matta. Käytännönläheinen valmennuksemme tarjoaa runsaasti työkaluja, joita osallistujat voivat hyödyntää omassa työssään heti valmennuksen jälkeen.

Vuorovaikutteinen pienryhmävalmennus antaa runsaasti tilaa myös keskustelulle ja muiden osallistujien kokemuksista oppimiselle.

Hyödyt osallistujille

  • Ymmärrät myyntitaitojen ja asiakasosaamisen merkityksen tuotepäällikön tehtävässä
  • Tunnet ammattimaisen myyntityön lainalaisuudet
  • Opit hyödyntämään asiantuntemustasi tehokkaasti myynnin tukena
  • Tunnistat vahvuutesi ja kehittämiskohteesi erilaisissa asiakas- ja myyntitilanteissa
  • Opit tunnistamaan uusia myyntimahdollisuuksia ja rohkaistut tarttumaan niihin
  • Opit toimimaan täysipainoisena neuvottelijana ja kaupantekijänä erilaisissa asiakastilanteissa.

Kenelle

Tuotepäälliköille ja teknisille asiantuntijoille.

Kurssiohjelma

Päivä 1

08:30
Ilmoittautuminen ja aamiainen
09:00
Avaus ja orientoituminen valmennuksen aiheisiin
09:30
Tuotepäällikön rooli asiakastyössä
  • Asiantuntijuus ja myyntityö
  • Asiakastaitojen merkitys tuotepäällikön työssä
  • Asiakaslähtöisen tuotepäällikön ominaisuuksia
10:30
Tauko
10:45
Asiakkaan maailma
  • Asiakasymmärrys ja arvomyynnin näkökulma
  • Asiakkaan ostoprosessi ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
  • Tuotepäällikkö asiakasarvon tuottajana
  • Oman asiantuntemuksen hyödyntäminen myynnin tukena
12:00
Lounas
13:00
Asiakkuuksien kehittäminen tuotepäällikön näkökulmasta
  • Tuote- ja palvelustrategia sekä tuoteportfolio
  • Asiakastarpeiden tunnistaminen ja asiakasymmärrys
  • Asiakaspalautteen hyödyntäminen
  • Kilpailija-analyysin työkaluja
  • Markkinatrendien seuranta, markkinatutkimukset ja niiden hyödyntäminen tuotepäällikön työssä
14:30
Tauko
14:45
Oman asiakastyön pohdintaa
  • Oman asiakaskunnan ja sen palvelutarpeiden analysointia
  • Minäkö myyjä? Oma identiteetti ja suhtautuminen myyntityöhön
  • Myyntikammon syyt ja selviytymiskeinot
  • Koulutustilaisuudet ja asiakastuki myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta
  • Oman asiantuntijastatuksen hyödyntäminen ja vahvistaminen
15:30
Päivän yhteenveto ja keskustelua päivän teemoista
16:00
Päivä päättyy

Päivä 2

08:30
Aamupala
09:00
Onnistuneen myyntineuvottelun vaiheet
  • Asiakastyön suunnittelu ja oman asiakaslupauksen määrittäminen
  • Asiakkaan kohtaaminen. Ensivaikutelman voima
  • Oman ”hissipuheen” hiominen
  • Empatia ja asiakkaan luottamuksen voittaminen
  • Tutustuminen asiakkaaseen, tämän liiketoimintaan, tarpeisiin ja arvonmuodostukseen
  • Kokonaistilanteen kartoitus, kysymystekniikka ja aktiivisen kuuntelun taito
  • Asiakkaan tarpeen kiteyttäminen ja tämän ostoprosessiin tutustuminen
10:30
Tauko
10:45
Oman ratkaisun myyminen asiakkaalle
  • Asiakkaan tarpeen mukaisen ratkaisun tuottaminen
  • Asiakaslähtöisen ja myyvän tarjouksen laatiminen
  • Ratkaisun esittäminen ja asiakaslähtöinen argumentointi
  • Haastavat neuvottelutilanteet ja vastaväitteiden käsittely
  • Hinnan myyminen
  • Kaupan klousaus
  • Jälkimarkkinointi
12:00
Lounas
13:00
Vuorovaikutustaidot ja monikanavainen asiakastyö
  • Onnistu haastavissa neuvottelutilanteissa
  • Asiakkaan ostoprosessi ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
  • Asiakkaan palvelutarpeiden toteutus eri kanavien avulla
  • Puhelinviestinnässä huomioitavaa
  • Mitä ja miten viestit sähköpostilla?
14:30
Omien asiakastaitojen kehittäminen
  • Omien vuorovaikutustaitojen arviointitehtävä
  • Oman vuorovaikutusprofiilin pohdintaa
  • Omat voimavarat ja kuormitustekijät
  • Sisäisten ja ulkoisten verkostojen ja yhteyksien vahvistaminen
  • CRM:n hyödyntäminen tuotepäällikön työssä
  • Seuraava askel?
15:00
Päivän yhteenveto
15:30
Koulutus päättyy

Hinta

Hinta 1390 € + alv 25,5%, joka sisältää koulu­tus­ma­te­ri­aalin, Asian­tun­tijan myyn­ti­taidot – e-kirjan, sekä lounaan ja kahvi­tar­joilut. Tiedustele ryhmäalennusta tai pyydä tarjous yrityksellesi räätälöidystä koulutuksesta tästä.

jari-salminen

Kouluttaja

Jari Salminen

040 416 01 04
KTT Jari Salminen tarjoaa vankkaan osaamiseen perustuvaa käytännönläheistä valmennusta monilta johtamisen osa-alueilta. Yli 20-vuotisen valmentajauransa aikana Jari on kouluttanut yli 10 000 johtajaa ja esihenkilöä. Jari valmentaa muutoksen johtamisen ohella laaja-alaisesti johtamistyöhön liittyviä aiheita, kuten esihenkilötyö ja tiimitoiminta, työelämätaidot, yritystalous sekä asiantuntijapalveluiden myynti.

Erityisosaamisalueet

  • Johta­minen ja esimiestyö
  • Asiantuntijamyynti
  • Yritystalous

Kirjat

Asiantuntijan myyntitaidot

Asiantuntijan myyntitaidot

Lue lisää

Artikkeleita aiheesta

9 vinkkiä sisäisen myyjäsi löytämiseen
Selätä myyntikammo
Mikko-brik
Onko yrityksessäsi useita koulutuksesta kiinnostuneita ? Kysy ryhmäalennusta tai pyydä tarjousta räätälöitynä organisaatiollesi.