Lähikoulutus

Tuotepäällikön asiakas- ja myyntitaitojen tehovalmennus (2pv)

Koulutuspaikka:
Life Science Center, Keilaranta 10-18, Espoo.

Ilmoittaudu koulutukseen

Positiivisella myyntiasenteella ja -taidolla varustettu tuotepäällikkö on merkittävä, mutta liian usein vajaakäytetty, voimavara myynnissä. Erityisesti tuotepäälliköille kehitetyssä valmennuksessamme keskitymme myynti- ja asiakastaitojen vahvistamiseen.

Kaksipäiväinen tehovalmennus antaa osallistujille valmiudet hyödyntää asiantuntijuuttaan täysimääräisesti asiakastyön ja kaupanteon tukena. Valmennus on suun­ni­teltu kaikille tuotepäälliköille toimia­lasta riip­pu­matta. Käytännönläheinen valmennuksemme tarjoaa runsaasti työkaluja, joita osallistujat voivat hyödyntää omassa työssään heti valmennuksen jälkeen.

Vuorovaikutteinen pienryhmävalmennus antaa runsaasti tilaa myös keskustelulle ja muiden osallistujien kokemuksista oppimiselle.

Hyödyt osallistujille

  • Ymmärrät myyntitaitojen ja asiakasosaamisen merkityksen tuotepäällikön tehtävässä
  • Tunnet ammattimaisen myyntityön lainalaisuudet
  • Opit hyödyntämään asiantuntemustasi tehokkaasti myynnin tukena
  • Tunnistat vahvuutesi ja kehittämiskohteesi erilaisissa asiakas- ja myyntitilanteissa
  • Opit tunnistamaan uusia myyntimahdollisuuksia ja rohkaistut tarttumaan niihin
  • Opit toimimaan täysipainoisena neuvottelijana ja kaupantekijänä erilaisissa asiakastilanteissa.

Kenelle

Tuotepäälliköille ja teknisille asiantuntijoille.

Kurssiohjelma

Päivä 1

08:30
Ilmoittautuminen ja aamiainen
09:00
Avaus ja orientoituminen valmennuksen aiheisiin
09:30
Tuotepäällikön rooli asiakastyössä
  • Asiantuntijuus ja myyntityö
  • Asiakastaitojen merkitys tuotepäällikön työssä
  • Asiakaslähtöisen tuotepäällikön ominaisuuksia
10:30
Tauko
10:45
Asiakkaan maailma
  • Asiakasymmärrys ja arvomyynnin näkökulma
  • Asiakkaan ostoprosessi ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
  • Tuotepäällikkö asiakasarvon tuottajana
  • Oman asiantuntemuksen hyödyntäminen myynnin tukena
12:00
Lounas
13:00
Asiakkuuksien kehittäminen tuotepäällikön näkökulmasta
  • Tuote- ja palvelustrategia sekä tuoteportfolio
  • Asiakastarpeiden tunnistaminen ja asiakasymmärrys
  • Asiakaspalautteen hyödyntäminen
  • Kilpailija-analyysin työkaluja
  • Markkinatrendien seuranta, markkinatutkimukset ja niiden hyödyntäminen tuotepäällikön työssä
14:30
Tauko
14:45
Oman asiakastyön pohdintaa
  • Oman asiakaskunnan ja sen palvelutarpeiden analysointia
  • Minäkö myyjä? Oma identiteetti ja suhtautuminen myyntityöhön
  • Myyntikammon syyt ja selviytymiskeinot
  • Koulutustilaisuudet ja asiakastuki myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta
  • Oman asiantuntijastatuksen hyödyntäminen ja vahvistaminen
15:30
Päivän yhteenveto ja keskustelua päivän teemoista
16:00
Päivä päättyy

Päivä 2

08:30
Aamupala
09:00
Onnistuneen myyntineuvottelun vaiheet
  • Asiakastyön suunnittelu ja oman asiakaslupauksen määrittäminen
  • Asiakkaan kohtaaminen. Ensivaikutelman voima
  • Oman ”hissipuheen” hiominen
  • Empatia ja asiakkaan luottamuksen voittaminen
  • Tutustuminen asiakkaaseen, tämän liiketoimintaan, tarpeisiin ja arvonmuodostukseen
  • Kokonaistilanteen kartoitus, kysymystekniikka ja aktiivisen kuuntelun taito
  • Asiakkaan tarpeen kiteyttäminen ja tämän ostoprosessiin tutustuminen
10:30
Tauko
10:45
Oman ratkaisun myyminen asiakkaalle
  • Asiakkaan tarpeen mukaisen ratkaisun tuottaminen
  • Asiakaslähtöisen ja myyvän tarjouksen laatiminen
  • Ratkaisun esittäminen ja asiakaslähtöinen argumentointi
  • Haastavat neuvottelutilanteet ja vastaväitteiden käsittely
  • Hinnan myyminen
  • Kaupan klousaus
  • Jälkimarkkinointi
12:00
Lounas
13:00
Vuorovaikutustaidot ja monikanavainen asiakastyö
  • Onnistu haastavissa neuvottelutilanteissa
  • Asiakkaan ostoprosessi ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
  • Asiakkaan palvelutarpeiden toteutus eri kanavien avulla
  • Puhelinviestinnässä huomioitavaa
  • Mitä ja miten viestit sähköpostilla?
14:30
Omien asiakastaitojen kehittäminen
  • Omien vuorovaikutustaitojen arviointitehtävä
  • Oman vuorovaikutusprofiilin pohdintaa
  • Omat voimavarat ja kuormitustekijät
  • Sisäisten ja ulkoisten verkostojen ja yhteyksien vahvistaminen
  • CRM:n hyödyntäminen tuotepäällikön työssä
  • Seuraava askel?
15:00
Päivän yhteenveto
15:30
Koulutus päättyy

Hinta

Hinta 1390 € + alv 25,5%, joka sisältää koulu­tus­ma­te­ri­aalin, Asian­tun­tijan myyn­ti­taidot – e-kirjan, sekä lounaan ja kahvi­tar­joilut. Tiedustele ryhmäalennusta tai pyydä tarjous yrityksellesi räätälöidystä koulutuksesta tästä.

Ilmoittautuminen

3.12.2024 klo 09.00-15.30 4.12.2024 klo 09.00-15.30
15.1.2025 klo 09.00-15.30 16.1.2025 klo 09.00-15.30
10.4.2025 klo 09.00-15.30 11.4.2025 klo 09.00-15.30
jari-salminen

Kouluttaja

Jari Salminen

040 416 01 04
KTT Jari Salminen tarjoaa vankkaan osaamiseen perustuvaa käytännönläheistä valmennusta monilta johtamisen osa-alueilta. Yli 20-vuotisen valmentajauransa aikana Jari on kouluttanut yli 10 000 johtajaa ja esihenkilöä. Näissä valmennuksissa on käyty lukuisia mielenkiintoisia keskusteluita, joiden antia Jari haluaa välittää valmennustyössään muillekin. Jari valmentaa muutoksen johtamisen ohella laaja-alaisesti johtamistyöhön liittyviä aiheita, kuten esihenkilötyö ja tiimitoiminta, yritystalous sekä asiantuntijapalveluiden myynti.

Erityisosaamisalueet

  • Johta­minen ja esimiestyö
  • Asiantuntijamyynti
  • Yritystalous

Kirjat

Asiantuntijan myyntitaidot

Asiantuntijan myyntitaidot

Lue lisää

Artikkeleita aiheesta

9 vinkkiä sisäisen myyjäsi löytämiseen
Selätä myyntikammo
Mikko-brik
Onko yrityksessäsi useita koulutuksesta kiinnostuneita ? Kysy ryhmäalennusta tai pyydä tarjousta räätälöitynä organisaatiollesi.