Positiivisella myyntiasenteella ja -taidolla varustettu tuotepäällikkö on merkittävä, mutta liian usein vajaakäytetty, voimavara myynnissä. Erityisesti tuotepäälliköille kehitetyssä valmennuksessamme keskitymme myynti- ja asiakastaitojen vahvistamiseen.
Kaksipäiväinen tehovalmennus antaa osallistujille valmiudet hyödyntää asiantuntijuuttaan täysimääräisesti asiakastyön ja kaupanteon tukena. Valmennus on suunniteltu kaikille tuotepäälliköille toimialasta riippumatta. Käytännönläheinen valmennuksemme tarjoaa runsaasti työkaluja, joita osallistujat voivat hyödyntää omassa työssään heti valmennuksen jälkeen.
Vuorovaikutteinen pienryhmävalmennus antaa runsaasti tilaa myös keskustelulle ja muiden osallistujien kokemuksista oppimiselle.
Hyödyt osallistujille
- Ymmärrät myyntitaitojen ja asiakasosaamisen merkityksen tuotepäällikön tehtävässä
- Tunnet ammattimaisen myyntityön lainalaisuudet
- Opit hyödyntämään asiantuntemustasi tehokkaasti myynnin tukena
- Tunnistat vahvuutesi ja kehittämiskohteesi erilaisissa asiakas- ja myyntitilanteissa
- Opit tunnistamaan uusia myyntimahdollisuuksia ja rohkaistut tarttumaan niihin
- Opit toimimaan täysipainoisena neuvottelijana ja kaupantekijänä erilaisissa asiakastilanteissa.
Kenelle
Tuotepäälliköille ja teknisille asiantuntijoille.
Kurssiohjelma
Päivä 1
- Asiantuntijuus ja myyntityö
- Asiakastaitojen merkitys tuotepäällikön työssä
- Asiakaslähtöisen tuotepäällikön ominaisuuksia
- Asiakasymmärrys ja arvomyynnin näkökulma
- Asiakkaan ostoprosessi ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
- Tuotepäällikkö asiakasarvon tuottajana
- Oman asiantuntemuksen hyödyntäminen myynnin tukena
- Tuote- ja palvelustrategia sekä tuoteportfolio
- Asiakastarpeiden tunnistaminen ja asiakasymmärrys
- Asiakaspalautteen hyödyntäminen
- Kilpailija-analyysin työkaluja
- Markkinatrendien seuranta, markkinatutkimukset ja niiden hyödyntäminen tuotepäällikön työssä
- Oman asiakaskunnan ja sen palvelutarpeiden analysointia
- Minäkö myyjä? Oma identiteetti ja suhtautuminen myyntityöhön
- Myyntikammon syyt ja selviytymiskeinot
- Koulutustilaisuudet ja asiakastuki myynnin ja markkinoinnin näkökulmasta
- Oman asiantuntijastatuksen hyödyntäminen ja vahvistaminen
Päivä 2
- Asiakastyön suunnittelu ja oman asiakaslupauksen määrittäminen
- Asiakkaan kohtaaminen. Ensivaikutelman voima
- Oman ”hissipuheen” hiominen
- Empatia ja asiakkaan luottamuksen voittaminen
- Tutustuminen asiakkaaseen, tämän liiketoimintaan, tarpeisiin ja arvonmuodostukseen
- Kokonaistilanteen kartoitus, kysymystekniikka ja aktiivisen kuuntelun taito
- Asiakkaan tarpeen kiteyttäminen ja tämän ostoprosessiin tutustuminen
- Asiakkaan tarpeen mukaisen ratkaisun tuottaminen
- Asiakaslähtöisen ja myyvän tarjouksen laatiminen
- Ratkaisun esittäminen ja asiakaslähtöinen argumentointi
- Haastavat neuvottelutilanteet ja vastaväitteiden käsittely
- Hinnan myyminen
- Kaupan klousaus
- Jälkimarkkinointi
- Onnistu haastavissa neuvottelutilanteissa
- Asiakkaan ostoprosessi ja ostopäätökseen vaikuttavat tekijät
- Asiakkaan palvelutarpeiden toteutus eri kanavien avulla
- Puhelinviestinnässä huomioitavaa
- Mitä ja miten viestit sähköpostilla?
- Omien vuorovaikutustaitojen arviointitehtävä
- Oman vuorovaikutusprofiilin pohdintaa
- Omat voimavarat ja kuormitustekijät
- Sisäisten ja ulkoisten verkostojen ja yhteyksien vahvistaminen
- CRM:n hyödyntäminen tuotepäällikön työssä
- Seuraava askel?
Hinta
Hinta 1390 € + alv 25,5%, joka sisältää koulutusmateriaalin, Asiantuntijan myyntitaidot – e-kirjan, sekä lounaan ja kahvitarjoilut. Tiedustele ryhmäalennusta tai pyydä tarjous yrityksellesi räätälöidystä koulutuksesta tästä.
Ilmoittautuminen
Kouluttaja
Jari Salminen
Erityisosaamisalueet
- Johtaminen ja esimiestyö
- Asiantuntijamyynti
- Yritystalous