Tunnista työpaikan kuormitus- ja voimavaratekijät tehokkaasti
Mitä kuormitus tarkoittaa? Työelämässä on ensisijaisen tärkeää oppia tunnistamaan omat kuormitus- ja voimavaratekijät, jotta omaa työhyvinvointia voi parantaa.
Lue lisääLue tuoreimman Brik-lehden näköisversio
Lataa lehtiMillaisen jäljen korona jättää yrityksesi imagoon? Näin huolehdit, ettei asiakastyö pääty
Vaikka korona tuli, asiakastyö ei pääty.
Lue lisääMaailman perussäännöt muuttuivat, säilyykö luottamus? Testasimme, kuinka yrityksemme esimiestyö onnistui
Ensimmäinen viikko koronaviruksen aiheuttamaa poikkeustilaa on nyt takana ja toinenkin jo hyvässä vauhdissa.
Lue lisääTelepatia ei toimi – Näin säilytät työntekijöiden luottamuksen, vaikka kriisi riepottelee
Miten säilyttää työntekijöiden luottamus, kun kriisi iskee?
Lue lisääLoppuunpalaminen vei Eerik Kuuselan, 25, syvälle – ”Mahdollisuuksiin liittyy pelko siitä, että valitsee väärin”
Työelämän kovenevien paineiden vaikutukset ovat alkaneet näkyä toden teolla, kun työuupumus ja loppuunpalaminen ovat yhä useamman arkipäivää.
Lue lisääValmentava johtaminen vie esihenkilöiden työajasta vain murto-osan
Esihenkilötyöhön kohdistuu paineita koko ajan kiihtyvään tahtiin. Vaikka julkisuudessa puhutaan paljon itseohjautuvuudesta, omajohtamisesta ja johtajuuden jakamisesta tiimeihin, myös esihenkilötyön laatuun kohdistuu yhä enemmän vaatimuksia.
Lue lisääOle myyjä, vaikka et haluaisi – 9 vinkkiä siihen, kuinka kaivat sisäisen myyjäsi esiin
Jossain vaiheessa uraasi joudut väistämättä tilanteeseen, jossa joudut myymään jotain. Ideaasi, tiimiäsi, osaamistasi… Olitpa sitten myyjä tai et.
Lue lisääEsihenkilötyö vaatii valtavasti – Miksei sitä arvosteta?
Esihenkilötyön laatu vaikuttaa keskeisesti paitsi organisaation suorituskykyyn, myös työelämän laatuun. Esihenkilötyön laadusta riippuu, miten hienot strategiset suunnitelmat muuttuvat organisaation päivittäiseksi toiminnaksi ja lopulta strategisen johtamisen tuloksiksi. Organisaatioiden ylin johto ei voi ummistaa silmiään siltäkään, että keskijohdon eli lähijohtajien toiminta ratkaisee, miten johto onnistuu omassa työssään. Saako esihenkilötyö kuitenkaan sellaista arvostusta, jonka ansaitsisi?
Lue lisääEikö kehityskeskustelu toimi? Nämä syyt löytyvät hyödyttömien prosessien takaa – ja näin niitä voisi kehittää
Kehityskeskustelu tuntuu olevan välillä sellainen kirosana, ettei sitä tohtisi edes käyttää. Hyödyllisestä työkalusta on tullut vain pakollinen koneiston osa, jota inhoavat sekä työntekijät että lähijohtajat. Mikä meni pieleen?
Lue lisääOnnistunut perehdytys sitouttaa ja parantaa tuottavuutta – Huolehdi 5 avainkohdasta
Perehdytys on yksi organisaatioiden tärkeimmistä ja kalleimmista prosesseista. Toimiva perehdytys voi parhaimmillaan olla loistava kilpailuetu ja työnantajamielikuvaa parantava tekijä.
Lue lisääTyömotivaatio hukassa, myynti ei suju ja asiakkaat ärsyttävät? Varmista, että nämä neljä perusasiaa ovat kunnossa
Kadonnut työmotivaatio voi löytyä, kun kaikki psykologiset perustarpeet täyttyvät.
Lue lisääTehosta työtapojasi – Opas oman työn hallintaan.
Lataa ilmainen opasJokaisella on oma johtamisideologia – lähijohtaja, tiedätkö missä menevät sinun kuplasi rajat?
Oletko pohtinut tarkemmin, kuinka sinä johdat työntekijöitäsi? Tai millaiseen johtamiseen organisaationne ohjaa? Ehkä teillä on ohjenuorana jokin johtamisideologia? Jos näin on, olette tuskin perehtyneet siihen pintaa syvemmältä. Se voi tuottaa tuskaa, mutta kannattaa.
Lue lisääTaloushallintokoulutus tukee johtamista – nämä perusasiat jokaisen lähijohtajan pitäisi osata
Jokaisen lähijohtajan olisi hyvä osata yritystalouden perusasiat. Laadukas taloushallintokoulutus auttaa pitkälle.
Lue lisääTestaa, millainen asiakaspalvelija olet – hyvä asiakaspalvelu saa asiakkaan palaamaan yhä uudelleen
Sitä mukaa kun rutiinitehtävät automatisoituvat, inhimillisen kokemuksen luominen korostuu asiakaspalvelijan työssä yhä enemmän. Hyvä asiakaspalvelu ei ole enää vain sitä, että asiakas saa nopeasti ja tehokkaasti juuri sen, mitä tulikin hakemaan.
Lue lisääBrik-lehti
Brik-lehti tarjoaa tuoreimmat näkökulmat johtamisesta ja esihenkilötyöstä, esittelee kiinnostavimmat henkilöt sekä toimii käytännön työn tukipilarina.