Johta­misen ja esimiestyön erikoi­sam­mat­ti­lehti
Ari Rahkonen
Muutosjohtaminen 28.4.2021

”Laitan itseni likoon ensin” – Ari Rahkonen johtaa oman persoonansa kautta

Ari Rahkonen uskoo, että organisaation uudistuminen syntyy vuorovaikutuksesta ja luottamuksesta. Luottamusta varten johtajan on laitettava oma persoonansa peliin.

Lue lisää

Osaamisen kehittäminen sivuutetaan, vaikka vaatimukset kasvavat - Työntekijöillä on oikeus koulutukseen

Lue artikkeli
BRIK-nro2-kansi

Lue tuoreimman Brik-lehden näköisversio

Lataa lehti
Kategoriat
Johtaminen ja esimiestyö 10.6.2020
palkitsemisjärjestelmä

Moni palkitsemisjärjestelmä on vaikuttavuudeltaan heikko ja hirvittävän kallis

Moni palkitsemisjärjestelmä ei aja asiaansa. Itse asiassa kovin usein ei ole edes selvää, mitä sillä ajetaan takaa.

Lue lisää
Johtaminen ja esimiestyö 2.6.2020
luotettava työntekijä

Kuinka luotettava työntekijä on? Arvioi 4 kysymyksen avulla

Tehokkaassa johtamisessa ja esimiestyössä luottamus on välttämättömyys. Luottaminen on kuitenkin riskinottoa. Kun ymmärrät luottamusta, voit oppia minimoimaan tätä riskiä ja parantamaan johtamisvoimaasi.

Lue lisää
Muutosjohtaminen 27.5.2020
muutosjohtaminen

Muutosjohtaminen kuuluu esimiehen arkeen – Osaatko käsitellä muutosvastarintaa?

Muutosjohtaminen on keskeinen osa esimiehen työtä.

Lue lisää
Osaamisen kehittäminen 20.5.2020
myyntikoulutus

Onko yritykselläsi varaa jättää myyjät kouluttamatta kunnolla?

Olen lopen kyllästynyt myyntitykkeihin, jotka tunkevat väkisin ovista ja ikkunoista alkaen heti selittää omien tuotteidensa ominaisuuksista. Väitän, että tyrkkymyyjäkoulutus on pilannut myyntityön maineen ja saanut aikaan tilanteen, jossa asiakaskäyntejä on entistä vaikeampi sopia.

Lue lisää
Johtaminen ja esimiestyö 13.5.2020
tehokkuus

Mikä on organisaatiosi tehokkuus tällä hetkellä? Arvioi 3 ulottuvuuden avulla

Yritystoimintaa pitkään seuranneena mieleeni nousee tasaisin väliajoin kysymys: Mikä on suomalaisen organisaation todellinen tehokkuus? Mikä on voimavarojen todellinen käyttöaste? Entä miten tehokkuutta voisi nostaa ilman, että henkilöstö kuormittuu liikaa?

Lue lisää
Tiimityö 29.4.2020
etätiimi

Toimiva etätiimi – millaista vuorovaikutuksen pitäisi olla ja kuinka paljon on tarpeeksi?

Kun lähitiimistä tulee yllättäen etätiimi muutenkin ahdistavassa tilanteessa, työ voi tuntua vaikealta tai lähes mahdottomalta. Eikä ihme.

Lue lisää
Ilmiöt ja tutkimukset 22.4.2020
asiakaskokemus

Tavoitteena keskinkertaiset ylittävä asiakaskokemus? Asiakkaiden toiveissa korostuu nyt 4 asiaa

Asiakaskokemus on yhä useammin ainoa asia, jolla voi kilpailla. Halvat hinnat tai laadukkaat tuotteet eivät enää riitä houkuttelemaan asiakkaita palaamaan takaisin.

Lue lisää
Osaamisen kehittäminen 15.4.2020
neuvottelutaidot

Neuvottelutaidot auttavat kriisissäkin – Ota käyttöön kidnappaajien kanssa koetellut keinot

Neuvottelutaidot auttavat tekemään vuorovaikutuksesta rakentavaa ja aitoa. Jo muutaman perustaidon avulla pääsee pitkälle, myös koronakriisissä.

Lue lisää
Muutosjohtaminen 8.4.2020
yrityksen-arvot

Kriisi mittaa yrityksen todelliset arvot – Yksi neuvo auttaa esimiehen pitkälle vaikeassakin tilanteessa

Yllättävä kriisi näyttää, mitkä yrityksen todelliset arvot ovat.

Lue lisää
Johtaminen ja esimiestyö 6.4.2020
etäperehdytys

Myös etäperehdytys onnistuu, kun perusasiat ovat kunnossa – Esimerkkitapaus osoittaa sudenkuopat

Myös etäperehdytys onnistuu mainiosti, kunhan se on suunniteltu huolella ja perehdytettävän tarpeet sekä riittävä vuorovaikutus huomioiden.

Lue lisää

Tehosta työtapojasi – Opas oman työn hallintaan.

Lataa ilmainen opas
Muutosjohtaminen 2.4.2020
motivaatiotekijät

Pakollinen etätyö on mahdollisuus – Hyödynnä motivaatiotekijät ja muokkaa työ tiimillesi sopivammaksi

Etäjohtaminen ei loppujen lopuksi ole sen erilaisempaa kuin ”tavallinen”, työpaikalla livenä tapahtuva johtaminenkaan. Voimassa ovat edelleen samat hyvän johtamisen periaatteet. Myös työntekijöiden motivaatiotekijät ovat samat.

Lue lisää
Muutosjohtaminen 27.3.2020
korona-asiakastyö

Millaisen jäljen korona jättää yrityksesi imagoon? Näin huolehdit, ettei asiakastyö pääty

Vaikka korona tuli, asiakastyö ei pääty.

Lue lisää
Muutosjohtaminen 25.3.2020
luottamus

Maailman perussäännöt muuttuivat, säilyykö luottamus? Testasimme, kuinka yrityksemme esimiestyö onnistui

Ensimmäinen viikko koronaviruksen aiheuttamaa poikkeustilaa on nyt takana ja toinenkin jo hyvässä vauhdissa.

Lue lisää

Brik-lehti

Brik-lehti tarjoaa tuoreimmat näkökulmat johtamisesta ja esimiestyöstä, esittelee kiinnostavimmat henkilöt sekä toimii käytännön työn tukipilarina.

Antti