Johta­misen ja esimiestyön erikoi­sam­mat­ti­lehti
Ari Rahkonen
Muutosjohtaminen 28.4.2021

”Laitan itseni likoon ensin” – Ari Rahkonen johtaa oman persoonansa kautta

Ari Rahkonen uskoo, että organisaation uudistuminen syntyy vuorovaikutuksesta ja luottamuksesta. Luottamusta varten johtajan on laitettava oma persoonansa peliin.

Lue lisää

Osaamisen kehittäminen sivuutetaan, vaikka vaatimukset kasvavat - Työntekijöillä on oikeus koulutukseen

Lue artikkeli
BRIK-nro2-kansi

Lue tuoreimman Brik-lehden näköisversio

Lataa lehti
Kategoriat
Muutosjohtaminen 20.3.2020
kriisi

Telepatia ei toimi – Näin säilytät työntekijöiden luottamuksen, vaikka kriisi riepottelee

Miten säilyttää työntekijöiden luottamus, kun kriisi iskee?

Lue lisää
Ilmiöt ja tutkimukset 10.3.2020
Eerik Kuusela

Loppuunpalaminen vei Eerik Kuuselan, 25, syvälle – ”Mahdollisuuksiin liittyy pelko siitä, että valitsee väärin”

Työelämän kovenevien paineiden vaikutukset ovat alkaneet näkyä toden teolla, kun työuupumus ja loppuunpalaminen ovat yhä useamman arkipäivää.

Lue lisää
Ilmiöt ja tutkimukset 4.3.2020
valmentava-johtaminen

Valmentava johtaminen vie esimiesten työajasta vain murto-osan

Esimiestyöhön kohdistuu paineita koko ajan kiihtyvään tahtiin. Vaikka julkisuudessa puhutaan paljon itseohjautuvuudesta, omajohtamisesta ja johtajuuden jakamisesta tiimeihin, myös esimiestyön laatuun kohdistuu yhä enemmän vaatimuksia.

Lue lisää
Osaamisen kehittäminen 26.2.2020
myyjä

Ole myyjä, vaikka et haluaisi – 9 vinkkiä siihen, kuinka kaivat sisäisen myyjäsi esiin

Jossain vaiheessa uraasi joudut väistämättä tilanteeseen, jossa joudut myymään jotain. Ideaasi, tiimiäsi, osaamistasi… Olitpa sitten myyjä tai et.

Lue lisää
Johtaminen ja esimiestyö 19.2.2020
esimiestyön-arvostus

Missä on esimiestyön arvostus?

Esimiestyön laatu vaikuttaa keskeisesti paitsi organisaation suorituskykyyn, myös työelämän laatuun. Esimiestyön laadusta riippuu, miten hienot strategiset suunnitelmat muuttuvat organisaation päivittäiseksi toiminnaksi ja lopulta strategisen johtamisen tuloksiksi. Organisaatioiden ylin johto ei voi ummistaa silmiään siltäkään, että keskijohdon eli lähiesimiesten toiminta ratkaisee, miten johto onnistuu omassa työssään. Onko esimiestyön arvostus kuitenkaan kohdillaan?

Lue lisää
Johtaminen ja esimiestyö 13.2.2020
kehityskeskustelu-kehitys

Eikö kehityskeskustelu toimi? Nämä syyt löytyvät hyödyttömien prosessien takaa – ja näin niitä voisi kehittää

Kehityskeskustelu tuntuu olevan välillä sellainen kirosana, ettei sitä tohtisi edes käyttää. Hyödyllisestä työkalusta on tullut vain pakollinen koneiston osa, jota inhoavat sekä työntekijät että esimiehet. Mikä meni pieleen?

Lue lisää
Johtaminen ja esimiestyö 6.2.2020
perehdytys

Onnistunut perehdytys sitouttaa ja parantaa tuottavuutta – Huolehdi 5 avainkohdasta

Perehdytys on yksi organisaatioiden tärkeimmistä ja kalleimmista prosesseista. Toimiva perehdytys voi parhaimmillaan olla loistava kilpailuetu ja työnantajamielikuvaa parantava tekijä.

Lue lisää
Ilmiöt ja tutkimukset 5.2.2020
työmotivaatio

Työmotivaatio hukassa, myynti ei suju ja asiakkaat ärsyttävät? Varmista, että nämä neljä perusasiaa ovat kunnossa

Kadonnut työmotivaatio voi löytyä, kun kaikki psykologiset perustarpeet täyttyvät.

Lue lisää
Johtaminen ja esimiestyö 22.1.2020
johtamisideologia

Jokaisella on oma johtamisideologia – esimies, tiedätkö missä menevät sinun kuplasi rajat?

Oletko pohtinut tarkemmin, kuinka sinä johdat työntekijöitäsi? Tai millaiseen johtamiseen organisaationne ohjaa? Ehkä teillä on ohjenuorana jokin johtamisideologia? Jos näin on, olette tuskin perehtyneet siihen pintaa syvemmältä. Se voi tuottaa tuskaa, mutta kannattaa.

Lue lisää
Osaamisen kehittäminen 14.1.2020
taloushallintokoulutus

Taloushallintokoulutus tukee johtamista – nämä perusasiat jokaisen esimiehen pitäisi osata

Jokaisen esimiehen olisi hyvä osata yritystalouden perusasiat. Laadukas taloushallintokoulutus auttaa pitkälle.

Lue lisää

Tehosta työtapojasi – Opas oman työn hallintaan.

Lataa ilmainen opas
Osaamisen kehittäminen 9.1.2020
asiakaspalvelutesti

Testaa, millainen asiakaspalvelija olet – hyvä asiakaspalvelu saa asiakkaan palaamaan yhä uudelleen

Sitä mukaa kun rutiinitehtävät automatisoituvat, inhimillisen kokemuksen luominen korostuu asiakaspalvelijan työssä yhä enemmän. Hyvä asiakaspalvelu ei ole enää vain sitä, että asiakas saa nopeasti ja tehokkaasti juuri sen, mitä tulikin hakemaan.

Lue lisää
Osaamisen kehittäminen 8.1.2020
taloushallinto

Taloushallinto ei ole irrallaan muusta maailmasta – opettele puhumaan sen kieltä

Joulun tietämillä tuli taas julkisuuteen huolestuneita puheenvuoroja suomalaisten taloustaidoista, tai pikemminkin niiden puutteesta.

Lue lisää
Johtaminen ja esimiestyö 18.12.2019
esimieskoulutus

Haluatko olla hyvä johtaja? Käy laadukas esimieskoulutus

Ylenitkö esimieheksi? Onnea! Heti alkuhuuman jälkeen on aika ottaa uusi rooli haltuun. Jotta pääset aloittamaan urasi seuraavan vaiheen kunnialla, ensimmäiseksi kannattaa käydä laadukas esimieskoulutus.

Lue lisää

Brik-lehti

Brik-lehti tarjoaa tuoreimmat näkökulmat johtamisesta ja esimiestyöstä, esittelee kiinnostavimmat henkilöt sekä toimii käytännön työn tukipilarina.

Antti