Tunnista työpaikan kuormitus- ja voimavaratekijät tehokkaasti
Mitä kuormitus tarkoittaa? Työelämässä on ensisijaisen tärkeää oppia tunnistamaan omat kuormitus- ja voimavaratekijät, jotta omaa työhyvinvointia voi parantaa.
Lue lisääLue tuoreimman Brik-lehden näköisversio
Lataa lehtiLähijohtajan vuorovaikutustaidot vaikuttavat tuottavuuteen – kuinka hallitset perusasiat?
Vuorovaikutustaidot ovat esihenkilötyössä oleelliset. Kun haluat saada työntekijöidesi luottamuksen ja johtaa heitä, sinun on osattava viestiä. Muuta keinoa ihmisten johtamiseen ei ole.
Lue lisääMoni palkitsemisjärjestelmä on vaikuttavuudeltaan heikko ja hirvittävän kallis
Moni palkitsemisjärjestelmä ei aja asiaansa. Itse asiassa kovin usein ei ole edes selvää, mitä sillä ajetaan takaa.
Lue lisääKuinka luotettava työntekijä on? Arvioi 4 kysymyksen avulla
Tehokkaassa johtamisessa ja esimiestyössä luottamus on välttämättömyys. Luottaminen on kuitenkin riskinottoa. Kun ymmärrät luottamusta, voit oppia minimoimaan tätä riskiä ja parantamaan johtamisvoimaasi.
Lue lisääMuutoksen johtaminen kuuluu lähijohtajan arkeen – Aiheuttaako muutosvastarinta päänvaivaa?
Muutoksen johtaminen on keskeinen osa lähijohtajan työtä. Mutta onko muutosvauhti erityisen nopeaa juuri nyt, kuten usein kuulee puhuttavan? Tämä taitaa olla ainakin osittainen näköharha.
Lue lisääOnko yritykselläsi varaa jättää myyjät kouluttamatta kunnolla?
Olen lopen kyllästynyt myyntitykkeihin, jotka tunkevat väkisin ovista ja ikkunoista alkaen heti selittää omien tuotteidensa ominaisuuksista. Väitän, että tyrkkymyyjäkoulutus on pilannut myyntityön maineen ja saanut aikaan tilanteen, jossa asiakaskäyntejä on entistä vaikeampi sopia.
Lue lisääMikä on organisaatiosi tehokkuus tällä hetkellä? Arvioi 3 ulottuvuuden avulla
Yritystoimintaa pitkään seuranneena mieleeni nousee tasaisin väliajoin kysymys: Mikä on suomalaisten organisaatioiden todellinen tehokkuus? Mikä on voimavarojen todellinen käyttöaste? Entä miten tehokkuutta voisi nostaa ilman, että henkilöstö kuormittuu liikaa?
Lue lisääToimiva etätiimi – millaista vuorovaikutuksen pitäisi olla ja kuinka paljon on tarpeeksi?
Etätiimi voi toimia yhtä tehokkaasti kuin lähitiimikin. Oleellista on varmistaa, että viestintä on tehokasta ja tavoitteet selkeät.
Lue lisääTavoitteena keskinkertaiset ylittävä asiakaskokemus? Asiakkaiden toiveissa korostuu nyt 4 asiaa
Asiakaskokemus on yhä useammin ainoa asia, jolla voi kilpailla. Halvat hinnat tai laadukkaat tuotteet eivät enää riitä houkuttelemaan asiakkaita palaamaan takaisin.
Lue lisääNeuvottelutaidot auttavat kriisissäkin – Ota käyttöön kidnappaajien kanssa koetellut keinot
Neuvottelutaidot auttavat tekemään vuorovaikutuksesta rakentavaa ja aitoa. Jo muutaman perustaidon avulla pääsee pitkälle, myös koronakriisissä.
Lue lisääKriisi mittaa yrityksen todelliset arvot – Yksi neuvo auttaa esimiehen pitkälle vaikeassakin tilanteessa
Yllättävä kriisi näyttää, mitkä yrityksen todelliset arvot ovat.
Lue lisääTehosta työtapojasi – Opas oman työn hallintaan.
Lataa ilmainen opasMyös etäperehdytys onnistuu, kun perusasiat ovat kunnossa – Esimerkkitapaus osoittaa sudenkuopat
Myös etäperehdytys onnistuu mainiosti, kunhan se on suunniteltu huolella ja perehdytettävän tarpeet sekä riittävä vuorovaikutus huomioiden.
Lue lisääPakollinen etätyö on mahdollisuus – Hyödynnä motivaatiotekijät ja muokkaa työ tiimillesi sopivammaksi
Etäjohtaminen ei loppujen lopuksi ole sen erilaisempaa kuin ”tavallinen”, työpaikalla livenä tapahtuva johtaminenkaan. Voimassa ovat edelleen samat hyvän johtamisen periaatteet. Myös työntekijöiden motivaatiotekijät ovat samat.
Lue lisääMillaisen jäljen korona jättää yrityksesi imagoon? Näin huolehdit, ettei asiakastyö pääty
Vaikka korona tuli, asiakastyö ei pääty.
Lue lisääBrik-lehti
Brik-lehti tarjoaa tuoreimmat näkökulmat johtamisesta ja esimiestyöstä, esittelee kiinnostavimmat henkilöt sekä toimii käytännön työn tukipilarina.