Johta­misen ja esimiestyön erikoi­sam­mat­ti­lehti
kuormitus
Johtaminen ja esihenkilötyö 28.9.2023

Tunnista työpaikan kuormitus- ja voimavaratekijät tehokkaasti

Mitä kuormitus tarkoittaa? Työelämässä on ensisijaisen tärkeää oppia tunnistamaan omat kuormitus- ja voimavaratekijät, jotta omaa työhyvinvointia voi parantaa.

Lue lisää

Tutkimukset osoittavat tiimityön kiistattomat hyödyt

Lue artikkeli
brik-lehti-3

Lue tuoreimman Brik-lehden näköisversio

Lataa lehti
Kategoriat
Ilmiöt ja tutkimukset 26.8.2020
persoonallisuus

Persoonallisuus työelämässä – Profiloinnista on suuri hyöty, kunhan valitset testin tarkkaan

Itsensä tuntemisesta on lukuisia hyötyjä niin työssä kuin elämässä muutenkin. Millainen persoonallisuus sinä olet? Entä millä tavoin persoonallisuutta mitataan ja kannattaako persoonallisuustesti?

Lue lisää
Osaamisen kehittäminen 19.8.2020
myyjän vuorovaikutustaidot

Mitä tekemistä neurotieteillä on myynnin kanssa? Myyjän vuorovaikutustaidot saavat liian vähän huomiota

Tuloksellinen myyntityö vaatii tietysti tuote- ja toimialatuntemusta, joita myyjille paljon koulutetaankin. Kuitenkin myyjän vuorovaikutustaidot tuppaavat koulutuksia suunniteltaessa unohtumaan.

Lue lisää
Osaamisen kehittäminen 12.8.2020
myyntitesti

Unohda hetkeksi epävarmuus, nyt on oikea aika kehittää myyntiä – Myyntitesti auttaa eteenpäin

Myyntitesti kertoo, mitä mitä voit työssäsi parantaa.

Lue lisää
Tiimityö 5.8.2020
tiimityöskentely

10 keinoa, joiden avulla hioa tiimityöskentely huippuunsa

Kun tiimityöskentely toimii laadukkaasti, tiimi saa paljon enemmän aikaan yhdessä kuin sen yksittäiset jäsenet voisivat saada aikaan kukin tahollaan.

Lue lisää
Osaamisen kehittäminen 17.6.2020
vuorovaikutustaidot

Lähijohtajan vuorovaikutustaidot vaikuttavat tuottavuuteen – kuinka hallitset perusasiat?

Vuorovaikutustaidot ovat esihenkilötyössä oleelliset. Kun haluat saada työntekijöidesi luottamuksen ja johtaa heitä, sinun on osattava viestiä. Muuta keinoa ihmisten johtamiseen ei ole.

Lue lisää
Johtaminen ja esihenkilötyö 10.6.2020
palkitsemisjärjestelmä

Moni palkitsemisjärjestelmä on vaikuttavuudeltaan heikko ja hirvittävän kallis

Moni palkitsemisjärjestelmä ei aja asiaansa. Itse asiassa kovin usein ei ole edes selvää, mitä sillä ajetaan takaa.

Lue lisää
Johtaminen ja esihenkilötyö 2.6.2020
luotettava työntekijä

Kuinka luotettava työntekijä on? Arvioi 4 kysymyksen avulla

Tehokkaassa johtamisessa ja esimiestyössä luottamus on välttämättömyys. Luottaminen on kuitenkin riskinottoa. Kun ymmärrät luottamusta, voit oppia minimoimaan tätä riskiä ja parantamaan johtamisvoimaasi.

Lue lisää
Muutosjohtaminen 27.5.2020
muutosjohtaminen

Muutoksen johtaminen kuuluu lähijohtajan arkeen – Aiheuttaako muutosvastarinta päänvaivaa?

Muutoksen johtaminen on keskeinen osa lähijohtajan työtä. Mutta onko muutosvauhti erityisen nopeaa juuri nyt, kuten usein kuulee puhuttavan? Tämä taitaa olla ainakin osittainen näköharha.

Lue lisää
Osaamisen kehittäminen 20.5.2020
myyntikoulutus

Onko yritykselläsi varaa jättää myyjät kouluttamatta kunnolla?

Olen lopen kyllästynyt myyntitykkeihin, jotka tunkevat väkisin ovista ja ikkunoista alkaen heti selittää omien tuotteidensa ominaisuuksista. Väitän, että tyrkkymyyjäkoulutus on pilannut myyntityön maineen ja saanut aikaan tilanteen, jossa asiakaskäyntejä on entistä vaikeampi sopia.

Lue lisää
Johtaminen ja esihenkilötyö 13.5.2020
tehokkuus

Mikä on organisaatiosi tehokkuus tällä hetkellä? Arvioi 3 ulottuvuuden avulla

Yritystoimintaa pitkään seuranneena mieleeni nousee tasaisin väliajoin kysymys: Mikä on suomalaisten organisaatioiden todellinen tehokkuus? Mikä on voimavarojen todellinen käyttöaste? Entä miten tehokkuutta voisi nostaa ilman, että henkilöstö kuormittuu liikaa?

Lue lisää

Tehosta työtapojasi – Opas oman työn hallintaan.

Lataa ilmainen opas
Tiimityö 29.4.2020
etätiimi

Toimiva etätiimi – millaista vuorovaikutuksen pitäisi olla ja kuinka paljon on tarpeeksi?

Etätiimi voi toimia yhtä tehokkaasti kuin lähitiimikin. Oleellista on varmistaa, että viestintä on tehokasta ja tavoitteet selkeät.

Lue lisää
Ilmiöt ja tutkimukset 22.4.2020
asiakaskokemus

Tavoitteena keskinkertaiset ylittävä asiakaskokemus? Asiakkaiden toiveissa korostuu nyt 4 asiaa

Asiakaskokemus on yhä useammin ainoa asia, jolla voi kilpailla. Halvat hinnat tai laadukkaat tuotteet eivät enää riitä houkuttelemaan asiakkaita palaamaan takaisin.

Lue lisää
Osaamisen kehittäminen 15.4.2020
neuvottelutaidot

Neuvottelutaidot auttavat kriisissäkin – Ota käyttöön kidnappaajien kanssa koetellut keinot

Neuvottelutaidot auttavat tekemään vuorovaikutuksesta rakentavaa ja aitoa. Jo muutaman perustaidon avulla pääsee pitkälle, myös koronakriisissä.

Lue lisää

Brik-lehti

Brik-lehti tarjoaa tuoreimmat näkökulmat johtamisesta ja esimiestyöstä, esittelee kiinnostavimmat henkilöt sekä toimii käytännön työn tukipilarina.

Antti